Kundeservice

Retur

Der findes to forskellige slags returer, Fortrydelse og Reklamation.

En fortrydelse betyder, at du ikke længere vil have produktet, du kom måske til at købe forkert størrelse eller model. Ved en fortrydelse er det dig, som står for omkostningen for returfragten tilbage til leverandøren.

En reklamation betyder at noget er i stykker eller mangler på det produkt du har bestilt. Ved en reklamation står vi for omkostningen af returfragten, hvis det er nødvendigt at sende produktet tilbage til leverandøren.

Spørgsmål om fortrydelse

“Hvor længe kan jeg fortryde et køb hos jer?”

Du kan returnere dit køb inden for 30 dage. Ifølge EU’s lovgivning om forbrugerbeskyttelse har du ret til at fortryde dit køb inden for 14 dage, fra den dag du modtog produktet. Hos os tilbyder vi yderligere 16 dages åbent køb (totalt 30 dage). Ved visse højtider og specielle kampagner kan fortrydelsesretten forlænges, og dette vil være angivet på hjemmesiden før køb.

"Hvad koster det at fortryde et køb?"

Ved en fortrydelse betaler du returfragten. Udgiften er mellem 56-116 Dkr. og afhænger af pakkens vægt. Du informeres om den præcise pris på retursedlen i forbindelse med, at du anmelder at du vil fortryde et køb. Udgiften trækkes fra din tilbagebetaling.

"Kan jeg stoppe min bestilling inden jeg har modtaget den?"

Det er ikke muligt at stoppe en ordre, efter købet er gennemført. Det skyldes, at ordren sendes direkte til den leverandør, der har solgt produktet til dig.

"Kan jeg ændre indholdet i min bestilling inden jeg har fået den?"

En bestilling kan ikke ændres, efter købet er gennemført. Det skyldes, at ordren sendes direkte til den leverandør, der har solgt produktet til dig.

"Hvordan fortryder jeg mit køb?"

Klik her at starte en sag og få hjælp med, hvordan du returnerer produktet.

Hvis du ønsker at fortryde dit køb, skal du give os besked indenfor 30 dage fra den dag, hvor du modtog din bestilling. Du kan nemt gennemføre din returnering, ved at kontakte os via vores kundserviceside på hjemmesiden. Du modtager en returseddel, som du kan bruge ved returnering af varen. Du kan også kontakte vores kundeservice ved at skrive til os på support@fyndiq.dk eller bruge vores fortrydelsesformular.

"Kan jeg fortryde hvilket som helst køb?"

Nej, visse produkter er undtaget fra fortrydelsesretten. Det betyder, at du ikke har ret til at returnere disse produkter. Når fortrydelsesretten ikke gælder, angives dette ved produktet på hjemmesiden. De produkter, der er undtaget er:

  • Produkter, der er fremstillet efter dine anvisninger eller på anden måde har fået et tydeligt personligt præg.

  • Produkter, som, med brudt forsegling, af sundhedsmæssige eller hygiejniske årsager ikke kan returneres på passende vis, og du har brudt forseglingen.

  • Forseglet lyd- eller videooptagelse eller et forseglet computerprogram, og du har brudt forseglingen.

  • Løst nummer af en avis eller et blad.

"Hvad sker der, hvis jeg ikke henter min pakke i tide hos en pakkeshop?"

Du er selv ansvarlig for at modtage eller afhente din pakke efter de instruktioner, du modtager i forbindelse med bestillingen. Pakker på posthuse, der ikke afhentes indenfor den tid, der er angivet på adviseringen, sendes retur til leverandørens lager. I disse tilfælde har vi ret til at opkræve en administrationsomkostning på maksimalt 120 Dkr, som svarer til vores omkostninger for håndtering og fragt i tilfælde af, at du ikke afhenter din pakke hos pakkeshoppen, eller hvis du ikke tager imod din levering efter anvisningerne.

Spørgsmål om reklamationer

"Jeg har modtaget et ødelagt produkt, eller modtaget noget andet end det jeg bestilte, hvad gør jeg nu?"

Klik her for at starte en reklamation.

" Hvor lang tid har jeg til at klage over et produkt?"

Hvis der er noget galt med dit produkt, har du ret til at klage over produktet i overensstemmelse med den forbrugerbeskyttelseslovgivning, der gælder i det land, hvor du handlede det fraI Sverige har du ret til at klage over originale fejl ved produktet, der opstår inden for tre år fra leveringen af produktet (ansvarsperiode). Du skal altid klage inden for rimelig tid, fra du skulle have bemærket fejlen. Din ret til at klage udløber senest to måneder efter, at den treårige ansvarsperiode er udløbet.

"Hvad koster det at klage over et køb?"

Ingenting ved en godkendt reklamation. Når det påberåbte produkt er modtaget og godkendt, refunderer vi dig for produktet. Vi har ret til at afvise en reklamation, hvis det viser sig, at varen ikke er defekt i henhold til gældende lovgivning. Vi har da også ret til at opkræve et rimeligt administrationsgebyr, som maksimum er 10% af produktets pris, hvilket svarer til vores omkostninger for undersøgelse af produktet og fragtomkostninger.

"Kan jeg vælge mellem at få mine penge tilbage eller at få et nyt produkt??"

Du kan anmode om et nyt produkt eller pengene tilbage til den leverandør, der har solgt dig produktet. De kan dog ikke altid levere et nyt produkt, for eksempel hvis det er udsolgt.